Inmiddels werken wij enkele jaren samen met SSC Ons op het gebied van inkoop en contractmanagement. In de afgelopen jaren is de inkoopstructuur neergezet. We werken met een kleine 30 medewerkers benoemt in de rol van inkoper. Deze inkopers worden getraind en bijgepraat als basis van een verdere professionalisering van het inkoop- en aanbestedingsproces. Zo is er o.a. periodiek ook een 'inkoopvakberaad' over actuele ontwikkelingen (o.a. wijzigende wetgeving en interne procedures).
Deze lijn zetten we ook in 2025 door, waarbij in het bijzonder extra aandacht besteed zal worden aan:
- Het opstellen van een inkoop strategie en hoe wij de inkoop binnen ZWl verder willen professionaliseren
- Een actuele planning van alle lopende en aankomende aanbestedingsprocedures
- Het op orde maken en houden van inkoopdossiers
- Het op orde maken en houden van contractbeheer
Sinds enkele jaren maken we ook gebruik van contractmanagement binnen het ICT domein. Dit gaat redelijk goed maar vraagt de nodige aandacht maar zetten we vanaf 2025 structureel voort. Tevens zullen ook bekeken worden (vanuit risicogericht) of er binnen de organisatie op meerdere plekken contractmanagement wenselijk is.